Salata de sfecla rosie cu hrean

marți, 11 octombrie 2011

Salata de sfecla rosie e salata pe care eu una o ador. As manca oricand si cu orice, chiar si fara nimic, doar asa cum e, direct din borcan. :))

E o salata ce se face foarte usor, nu prea am ce sa povestesc despre ea, dar este foarte buna si tentanta pe orice masa festiva, alaturi de aperitive sau o friptura rumena si suculenta. Se pastreaza foarte bine in borcane inchise ermetic, la loc racoros.



4 radacini de sfecla rosie, potrivite ca marime
2 radacini de hrean
sare si piper
1 lingura otet
1 lingura ulei


Sfecla se coace in cuptor, la foc mediu, pentru cca 1 ora, pana se inmoaie putin.

Se poate si fierbe, dar isi va pierde din culoare si chiar din gust, parerea mea! 

Se lasa sa se raceasca, apoi se curata si se da pe razatoare.

Mie imi place data pe razatoarea cu ochiuri mici, dar se poate da si pe cea cu ochiuri mari sau se poate felia.

Hreanul se curata, se da pe razatoarea cu ochiuri mici si se pune peste sfecla.

Cantitatea de hrean poate varia in functie de preferinta fiecaruia. Se poate pune mai mult sau mai putin.

Se sareaza si pipereaza dupa gust, se adauga uleiul amestecat cu otet si se omogenizeaza.


Aceasta salata este mult mai buna a doua zi. Se mai poate prepara inlocuind hreanul cu chimion.

Share This Post

26 de comentarii:

  1. daaaaaaaa, imi place tare mult aceasta salata .... si eu fac de fff multe ori ;) .... ce frumoase sunt vasutele tale , parca tot la tine le-am vazut cu un risoto, asa-i?

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunataaaa !! Ador salata de sfecla rosie cu hrean!!! <3<3<3 Si ce vasute frumoase... <3<3<3
    Pupicei, scumpa !!

    xoxoxox

    RăspundețiȘtergere
  3. coapta e cea mai buna
    fiarte...n-are farmec, pe bune
    felicitari, moldoveanco@

    RăspundețiȘtergere
  4. e super buna, coapta, clar, si e nelipsita din meniul de iarna. de obicei pun si un pic chimen si o mananc fara alte "garnituri" :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa stii ca prima data am mancat genul asta de salata tot in moldova ;) la soacra-mea acum 6 ani ;)) pana atunci nu .. si mi-a placut pe loc.. Ea pune parca mai mult hrean... dar e genial de bun!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun, bun, bunut de tot! Are o culoare fantastica!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu o ador !
    Nu concep Pastele si Umplutura de miel fara ea. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce buna e! Oare cum se poate conserva pentru iarna? Cred ca doar fiarta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ador aceasta salata..........si ce-mi plac vasele.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cat, vasele sunt de la Decorix, le gasesti pe site-ul lor daca doresti. ;)
    Pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pup Ana Maria. Multumesc, esti tare draguta. :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Alice, moldoveanca mea draga... multumesc! Pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen, stiu ca se face si cu chimen, dar n-am incercat niciodata. Poate data viitoare, macar de curiozitate. :)

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Alinuta, e atat de buna incat nu se poate sa n-o adori. :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Antonina, fiecare pune cat hrean doreste, in functie de preferinta. Tine chiar si mai bine daca se pune mai mult hrean, acesta avand si rol de conservant. ;)

    Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Lia, eu nu gatesc cu carne de miel, dar cred ca salata asta ii da un gust foarte bun. ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Ionela, pupici! Ma bucur ca esti de acord cu mine. ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. Sarah, cate portii sa-ti pregatesc? :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  19. Cristina, pusa intr-un borcan la frigider tine si 2-3 saptamani, poate chiar mai mult, mai ales daca ii pun mai mult hrean. Sfecla se gaseste pe piata pana tarziu in iarna, nu stiu daca are rost sa o conservi mai mult decat atat. Fiarta mie nu-mi place.

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Seara frumoasa si tie Maria! Te pup!

    RăspundețiȘtergere