Tarta de cartofi

luni, 24 septembrie 2012

Nu stiu daca e tocmai o tarta, dar n-am stiut cum sa-i spun altcumva. :))

Deci, o tarta de cartofi ce se aseamana destul de mult cu Rosti, celebrii cartofi elvetieni. Usor de facut, foarte buna si consistenta, se poate consuma ca atare sau ca garnitura. Desigur ca poate fi facuta si la cuptor, dar de aceasta data am preferat sa o fac pe aragaz, in tigaie.




3 cartofi medii
100 g mozzarella
100 g telemea
2 oua
sare si piper
marar verde
1 lingura condimente uscate (ceapa verde, patrunjel, lamaie, coriandru, usturoi, ghimbir, ardei iute, curcuma)
1 lingura unt + 1 lingura ulei pentru prajit

Cartofii se pun la fiert in apa cu sare. Cand furculita intra usor in cartof, se scurg de apa si se lasa la racit.

Cartofii raciti se dau pe razatoarea cu ochiuri mari. La fel procedam cu mozzarella si telemeaua. Adaugam sare si piper dupa gust, condimentele uscate si mararul verde tocat. Omogenizam, apoi adaugam ouale si amestecam bine.

Condimentele uscate se pot inlocui cu orice alte condimente va plac voua.

Intr-o tigaie mare punem untul si uleiul. Cand s-au incins bine punem compozitia de cartofi si cu dosul unei linguri aplatizam si uniformizam, astfel incat sa obtinem un strat compact.


 Lasam la foc mic spre mediu, pana se rumeneste. Intoarcem pe partea cealalta ajutandu-ne de o farfurie cu acelasi diametru ca si tigaia si lasam sa se rumenesca.

Eu am folosit o tigaie foarte mare (nu stiu exact cat are diametru, cred ca 30 cm). Daca nu dispuneti de tigaie mare, coaceti in 2 ture.

Se portioneaza in felii ca si pizza si se servesc calde cu sos de usturoi cu smantana.


Share This Post

10 comentarii:

  1. Arata extrem de bine! Zi-i cum vrei, cred ca tot buna e!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arata Miha, imi plac mancarile de genul asta, iar cartofii oricand si la orice masa!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesanta, nu am mancat niciodata, deci tb sa incerc si eu ;)
    O saptamana frumoasa, te pup si ms ptr tot! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar daca a trecut masa de pranz, pot macar sa o gust!E super!

    RăspundețiȘtergere
  5. buna.la fic a sosit idea.ms pop ma apuc.deja imi ploua in gura.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu fac asa ceva dar normal ca fara branzeturi :)). Arata tare bine . Pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine c-am mancat , altfel ... muream de pofta :d, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    RăspundețiȘtergere