Limonada cu lavanda

duminică, 1 iulie 2012

Se anunta o zi fierbinte, asa ca vom pregati o limonada, sa putem face fata caldurii.

Aveam de ceva vreme in dulapior un pachet cu lavanda, primit cadou de la draga mea prietena Lubita. Si daca pana acum n-am prea stiut ce sa fac cu lavanda, de acum stiu, ca doar vara-i lunga. :)))

Cei ce nu agreaza lavanda pot face o limonada cu capsuni (sau orice alt fruct) sau o limonada simpla aromata cu cateva frunze de menta.



2 lingurite lavanda uscata
3 linguri zahar
500 ml apa
2 lamai
cuburi de gheata si frunze de menta pentru servit

Amestecam intr-un vas apa cu zaharul si lavanda uscata. Punem la fiert la foc mic pentru vreo 5 minute. Acoperim si lasam la infuzat, pentru cca jumatate de ora.

Strecuram si punem intr-o carafa. Adaugam zeama de lamaie si apa (foarte rece) daca o sa consideram ca mai este necesar. La fel veti proceda si cu zaharul, daca va place limonada mai dulce, mai adaugati zahar sau miere de albine.

Dam carafa cu limonada la frigider, pana la racirea completa.

Se serveste cu cuburi de gheata, felii de lamaie si frunze de menta.

Share This Post

9 comentarii:

  1. Tare bine mai merge pe vremea asta. eu ma servesc cu un smoothie de zmeura ;) n-am nici o lamaie in casa, ufff!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am rascolit tot orasul dupa lavanda , si nu am gasit !! Aveam in plan sa fac si eu ceva , dar se pare ca trebuie sa-mi comand pe net !! :(((
    Cand voi intra in posesia ei , cu siguranta voi face si eu o limonada cu lavanda !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu siguranta este foarte aromata limonada ta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Excelenta bautura pentru vremea asta! pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Dai un paharel sa ma racoresc???Imi place!

    RăspundețiȘtergere
  6. Lavanda=limonada? lavanda e doar ptr parfumat asternuturi ,baie si dulapuri sau ptr mici buchete decorative ...lavanda in bucatarie e cam weird .
    Singurii care o folosesc sunt in general englezii dar ei au o specie de levantica mai aparte( mai dulceaga ) ... In rest lavanda comuna cu mirosul ei puternic de baie nu prea isi gaseste locul in bucatarie .

    RăspundețiȘtergere
  7. Elena, exista lavanda de uz culinar. Uite un exemplu aici: http://www.pastaidevanilie.ro/lavanda-/40-lavanda-culinara.html

    Nu stiu de ce asociezi tu lavanda cu baia si asternuturile. E adevarat ca e folosita si in acest scop, dar este folosita si in alte scopuri decat cele amintite de tine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioasa si eu am asa ceva la frigider,pe caldura asta nici nu mai stim cu ce sa ne racorim ..
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. pe caldura asta mi-ar placea vreo 5l de limonada ca asta! Am tot zis ca incerc si eu cu levantica, mai ales ca am cateva firisoare uscate si puse bine.

    RăspundețiȘtergere