Salata de vinete cu ardei copti si ciuperci

luni, 6 august 2012

Salata de vinete se afla in topul preferintelor mele culinare, alaturi de salata de ardei copti. Si pentru ca imi place atat de mult, de-a lungul vremii, am incercat mai multe variante.

Azi va propun inca o salata de vinete, de aceasta data cu ardei copt si ciuperci. Nu e o reteta complicata si trecand peste faza coptului, e chiar grozava, mai ales ca se poate pastra la frigider si va puteti infrupta in voie cateva zile.



4 vinete
3 ardei
cateva ciuperci
1 ceapa
2-3 linguri maioneza de casa
~50 ml ulei
sare si piper
fulgi de usturoi

Vinetele si ardeii se coc pe tabla speciala pentru copt. Se curata de coaja, fara a lasa bucati arse, inmuind mana in apa rece, daca este necesar.

Vinetele curatate se pun pe un fund de lemn, se presara cu sare si se lasa sa se raceasca complet si sa se scurga de excesul de zeama, apoi se toaca cu tocator de lemn.

Ardeilor curatati de coaja li se scot cotoarele si semintele, apoi se toaca marunt.

Ceapa tocata marunt o punem la calit in putin ulei si 2 linguri cu apa. Cand s-a inmuiat adaugam ciupercile taiate cubulete. Lasam pe foc pana se evapora toata apa lasata de ciuperci. Lasam la racit, apoi maruntim bine cu ajutorul robotului.

Intr-un castron amestecam vinetele tocate cu ardeii si compozitia cu ciuperci.  Turnam uleiul si omogenizam. Punem apoi si maioneza, mai multa sau mai putina, dupa preferinta. Potrivim gustul de sare si piper, condimentam cu cativa fulgi de usturoi si dam la rece pana in momentul servirii.


Sursa de inspiratie

Share This Post

11 comentarii:

  1. Cred ca e foarte buna. Cu ciuperci n-am incercat niciodata dar cu ardei copti e preferata mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa incerc si eu cu ciuperci :) cred ca e buna rau!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca e tare gustoasa salatica asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. ador salata de vine cu ardei copt, insa nu am adaugat ciuperci pana acum! trebuie sa fie tare bunaaaaaa :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmm cred ca e foarte buna ca vad ca multe fete au pregatit-o!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buna trebuie sa fie! Nu am mai incercat in combinatia asta, dar cred ca e delicioasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Simplu si bun, iar prezentarea minunata!

    RăspundețiȘtergere
  8. o deliciosenie de care te apuci sa papi si nu te mai opresti...de bunavoie :)))
    excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Trimite-mi si mie o portie mare, ca tare curioasa m-ai facut cu aceasta salata :))
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu am facut de dimineata salata de vinete, este si in topul preferintelor mele, mai ales vara! Ardeii copti, din pacate, nu imi surad, dar ideea ciupercilor da!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pe o felie de paine cu o felie de rosie de gradina si putina fleur de sel... Nirvana

    RăspundețiȘtergere