Prajitura Alba ca Zapada (2)

luni, 3 ianuarie 2011

Prajitura Alba ca zapada este cea de-a 9-a reteta din Top 10 cele mai bune prajituri, o prajitura ce o veti gasi si in colectia de Retete alese a zanelor de pe prajituria.ro


Pentru foi:

5 linguri ulei
100 g zahar
2 oua
150 ml lapte
1 lingurita bicarbonat
520 g faina

Ouale le mixam cu un praf de sare si cu zaharul pana devin ca o crema. Adaugam uleiul cate putin, apoi bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si laptele. In compozitia obtinuta adaugam faina. Daca mai e nevoie mai adaugam faina. Trebuie sa iasa un aluat elastic si nelipicios. Impartim aluatul in 5 parti, pe care le intindem foarte subtire pe dosul tavii ( 25/35 cm). Coacem in cuptorul incins la 180 de grade, in jur de 10 minute, pana marginile devin usor maronii.

Pentru crema:

1 litru lapte
200 g zahar
10 linguri rase faina
3 oua
250 g margarina Rama Maestro
2-3 lamai

Ouale le mixam bine cu zahar. Cand au devenit ca o crema adaugam faina si mixam in continuare. Adaugam laptele fierbinte, putin cate putin, amestecand continuu. Punem vasul la foc mic sau la baie de aburi, pana compozitia devine groasa ca o budinca. Lasam la racit.

Intre timp mixam margarina, pana devine ca o crema fina. Cand s-a racit budinca, adaugam margarina, putin cate putin. La sfarsit adaugam zeama de lamaie.

In tava in care am copt foile tapetata cu folie alimentara punem o foaie si o parte din crema, acoperim cu o alta foaie si repetam operatiunea. Acoperim cu folie si dam la rece pana a doua zi, cand foile s-au inmuiat foarte bine se portioneaza.



Share This Post

16 comentarii:

  1. Eres una artista con los pasteles, te quedan divinos.

    Saludos y feliz año

    RăspundețiȘtergere
  2. am facut si eu si anul trecut si anul asta. adevarul e ca e super delicioasa si apreciata. si toti spun ca desi e prajitura nu e atat de dulce si gretoasa. posobil de la lamai.
    la multi ani miha draga. sa ai un an plin de bucurii si impliniri pe toate planurile. sa-ti traiasca cele doua comori si sa va bucurati mereu de ei.
    spor la bucatarit si anul asta

    RăspundețiȘtergere
  3. o prajitura buna,la care i-am uitat reteta ,multumesc ca ai readus-o sper sa o fac cat de repede.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata!... La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. am s_o incerc ca eu cate am facut foile nu s_au inmuiat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc tuturor de vizita si aprecieri!

    Un An Nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Delicioasa ! Le-am servit prietenilor, colegilor, socrilor, tututor ! Este o prajitura extrem de buna si adictiva . Multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc si eu de aprecieri.

    Ma bucur tare mult ca v-a placut si voua.

    RăspundețiȘtergere
  9. Tocmai am facut prajitura dar nu e ceea ce am asteptat de la aceasta reteta. Foile sunt prea groase, crema e prea subtire si are prea mult lapte. Cu siguranta nu voi mai face reteta asta.
    Am si eu o reteta de prajitura Alba ca Zapada care este de mii de ori mai buna decat asta;

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca foile ti-au iesit groase nu cred ca e vina mea. Iar crema probabil ca ti-a iesit subtire pentru ca n-ai fiert-o indeajuns.

    Sanatate si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  11. Reteta e buna,la 1000 ml lapte ,10 linguri de faina nu are cum sa nu se ingroase,se ingroasa aproape instantaneu,vazand cu ochii....eu am facut crema din 1500 ml lapte,6 linguri de faina,250 gr zahar si nu am avut probleme cu ea.....trebuie fiarta mai mult...iar foile trebuie bine intinse....depinde de noi,nu reteta e de vina...O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pot inlocui bicarbonatul cu praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, se poate inlocui bicarbonatul. Cu 10 g praf de copt.

    Spor!

    RăspundețiȘtergere