Prajitura cu prune

luni, 1 octombrie 2012

De cand au aparut prunele in piata am cumparat in cateva randuri, dar niciodata n-au mai ajuns in vreo prajitura, ca ma bateam cu fii-mea pe ele. :))) Dar ultima oara nu le-am nimerit atat de bune, eram cam fara gust, nu stiu de ce. O ocazie buna de a face prajitura mult visata, o prajitura cu prune aromata si pufoasa.

Cantitatile sunt pentru un vas mic de 15/25 cm , voi mariti proportinal cu marimea tavii ce-o aveti la dispozitie.

 
2 oua
2 linguri zahar
2 linguri ulei
2 linguri faina
2 linguri nuca de cocos
1 zahar vanilat
1/2 lingurita praf de copt

prune
scortisoara
zahar

Prunele se desfac in jumatate, se scot samburii, apoi se presara cu putin zahar (doar daca e necesar, daca prunele nu sunt foarte dulci) si cu scortisoara.

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma densa si lucioasa, asa ca pentru pandispan, stiti voi. :) Galbenusurile se amesteca cu uleiul si se toarna peste spuma de albus. La sfarsit incorporam faina amestecata cu praful de copt si nuca de cocos, amestecand usor cu o spatula.

Compozitia se toarna in vasul uns cu ulei si tapetat cu faina.


Punem deasupra prunele si dam la cuptor la foc mediu, pentru cca jumatate de ora, pana prajitura se aureste frumos deasupra.

Se lasa la racit in tava, se pudreaza cu zahar si se portioneaza dupa dorinta.


Share This Post

14 comentarii:

  1. Una delicia, las fotos lo dicen todo. Un saludo, Clara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am venit sa imi dai si mie praji. Cafea imi fac eu singura :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Gand la gand cu bucurie!Si noi am facu toarta cu prune(forma de cozonac)asa se spune la noi.A iesit deliciasa!Iti fac concurenta!!!Ramo

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, o bunatate de prajitura ai facut!Yunny!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. mereu incintata de fotografiile tale, ai un talent deosrbit pentru foto, bravo! Receta nu ramine-n urma, as minca cu pofta o bucata mare - mare !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Prune, cocos, scortisoara! Parca simt mirosul acestei prajituri minunate.

    RăspundețiȘtergere
  7. vai ce bine arata.. :D

    imi plac mult prunele... sper sa am cand sa incerc si eu prajitura..

    te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte buna prajitura cu prune, imi place mult de tot!!!! Am retinut reteta...si inca ceva...ce idee buna..strecuratoarea de ceai folosita pentru pudrarea zaharului,,,excelent...iar am invatat ceva >:D<

    RăspundețiȘtergere
  9. O prajitura delicioasa de sezon!
    Pup si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. simpla,rapida si foarte bunaaaaaaaaaaaaaaa

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc frumos tuturor! :* :* :*

    RăspundețiȘtergere