Tort Chitara

joi, 12 ianuarie 2012

Un tort cu crema de ciocolata, cu care l-am sarbatorit pe Sergiu, baietelul unor prieteni foarte dragi noua. Pe Sergiu il stiu de bebelus, cel mai frumos bebelus ce l-am vazut eu vreodata (pana la ai mei, evident :)))) ), copilul ce m-a facut sa-mi doresc sa am si eu copiii mei. :) Si cum imi este atat de drag, n-am putut refuza provocarea de a-i face un tort in forma de chitara, cea mai noua pasiune a sa.

Nu am poze multe, dar am martori ca a fost bun. :)))





Pentru corpul chitarei:

100 g ciocolata cu lapte
100 g unt
6 oua
100 g zahar
150 g faina
2 linguri cacao neagra
1 praf de copt
pudra de portocale

Ciocolata rupta bucatele se topeste impreuna cu untul la foc mic sau la microunde. Se mixeaza apoi pana compozitia devine cremoasa. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se incorporeaza bine si se topeste. Urmeaza apoi ouale unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. La sfarsit incorporam faina amestecata cu cacaoa, praful de copt si pudra de portocale.

Compozitia obtinuta o turnam in tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu pentru cca 40 de minute. Blatul copt se scoate pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru grif am copt inca un blat din aceleasi ingrediente si cantitati. Am taiat o fasie, iar restul de blat l-am folosit la o prajitura pe care cred ca am sa v-o arat curand.

Pentru crema:

150 g ciocolata cu lapte
100 g ciocolata amaruie
200 ml smantana pentru frisca
250 g mascarpone
2 pliculete zahar vanilat

Ciocolata se topeste la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Se aduce la punctul de fierbere, se da deoparte si se omogenizeaza. Se da la frigider pentru cateva ore, pana se raceste foarte bine si se intareste.

Se mixeaza putin pana crema devine pufoasa, apoi se incorporeaza si mascarponele ce l-am mixat separat cu zaharul vanilat.

Pentru sirop:

100 g zahar
~100 ml apa

Zaharul se caramelizeaza apoi se "stinge" cu apa. Se lasa la racit, pana se topeste caramelul.

Blatul se decupeaza pentru a forma corpul chitarei, apoi se taie in doua. La fel vom proceda si cu fasia pentru grif.

Vom insiropa blaturile, apoi  vom pune crema intre ele. Dam la loc racoros pana vom pregati frisca si crema pentru ornat.

Inainte de a orna tortul il vom imbraca intr-un strat subtire de frisca. (~ 100 ml)

 Pentru punte, cap si gaura de sunet

100 g ciocolata amaruie
50 ml smantana pentru frisca
50 g unt

Topim ciocolata impreuna cu smantana pentru frisca si untul. Omogenizam si lasam la racit.

Pentru lateralele chitarei

100 ml frisca lichida
1 lingura cacao neagra

Frisca se mixeaza pana devine pufoasa, apoi se adauga cacaoa si se omogenizeaza.

Pentru corpul chitarei:

200 ml frisca lichida
1 lingurita cafea solubila (ness)

Frisca se mixeaza pana devine pufoasa, apoi se adauga cafeaua si se omogenizeaza.


Share This Post

15 comentarii:

  1. Draga Miha, nemaipomenit de reusit si foarte original tortul tau! Mi-a placut la nebunie !

    RăspundețiȘtergere
  2. La, la , la! :))
    Ce frumusel e!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare frumos a iesit si tare delicios!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. numai cuvinte de lauda! superb!!!! ti-a luat ceva timp cu siguranta...blaturi,decupari, creme, ornari..pfoa ,,,multa munca! dar rezultatul e minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani pustiului! Minunat tortul.

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani Sergiu ! Tortul e super original, de gust nu mai vorbim ca banuim yumi,yumi.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani pustiului!Deosebit tortul.Cred ca a fost o petrecere pe cinste:)))Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani ii urez lui Sergiu! Are alura de artist si, intr-adevar, e un baiat frumos - le plang de mila bietelor fete!
    Tie, Miha, felicitari! Multa munca, rabdare si pricepere...iar rezultatul, pe masura!:*

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari, ai realizat un tort minunat! :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumim din suflet de urari. Eu va mai multumesc inca o data si pentru aprecieri. :*

    RăspundețiȘtergere