Tarta cu afine

joi, 13 septembrie 2012

Aveam intr-o punguta in congelator cateva afine si ma tot "impiedicam" de ele ori de cate ori umblam pe acolo. Astfel ca, desi de obicei se spune "le-am pus gand rau", de data asta le-am pus gand bun, da' bun de tot. :))

 O reteta simpla, usor de facut si unde afinele se pot inlocui cu orice alt fruct va place voua.





 Pentru blat:

100 g unt
150 g faina
80 g migdale macinate
1 lingura zahar aromat cu lamaie
2 linguri zahar
2-3 linguri lapte
1 praf de sare
1/2 lingurita praf de copt

Intr-un castron punem faina, zaharul, zaharul aromat, migdalele macinate, praful de copt si un praf de sare. Amestecam usor pentru omogenizare. Adaugam untul rece, taiat cubulete si incepem sa framantam cu varful degetelor, pana obtinem multe firimituri. Adaugam 2-3 linguri de lapte rece  (atat cat sa se lege aluatul) si framantam pana obtinem un aluat omogen si nelipicios. Invelim in folie alimentara si dam la rece pentru 1 ora.

Punem aluatul pe o bucata de hartie de copt si il intindem intr-o foaie rotunda de cca 0.5 cm grosime. Punem foaia de copt cu tot cu aluat in tava.

Umplutura:

250 g mascarpone
100 g zahar fin
esenta de vanilie
afine

Intr-un castron mixam mascarponele cu zahar  si esenta de vanilie. Daca o sa condiderati necesar mai puteti adauga putin zahar.

Turnam crema de mascarpone peste aluatul din tava, lasand o margine de cativa centimetri. Punem si afinele, apoi marginile aluatului le ridicam peste crema, formand o bordura.


Dam tava la cuptor pentru 20-25 de minute, pana aluatul se rumeneste usor.

Blatul va fi moale si fragil, astfel ca-l vom lasa la racit in tava. Dupa racire blatul se va intari suficient, atat cat sa poata fi manevrat.


Share This Post

18 comentarii:

  1. Trebuie sa fie delicioasa...Arata super bine! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. io care credeam ca s-au copt afinele la voi :x :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabi, nu s-au copt nici macar la supermarket. :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Fata draga iar imi faci pofta??? Nu-i corect...:(
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha, que maravilla de tarta, tiene que estar deliciosa!. Tomo nota, gracias y besos Ana

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau si eu !:)
    Delicioasa,ca toate prajiturile tale!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vai ce bine arata! Cred ca o voi testa in weekend. Maine mi-am planificat minunatul tau chec cu ciocolata.

    RăspundețiȘtergere
  8. O minunatie, tarta ta!!!Yummy, si delicioasa la maxim!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata tare bine, chiar daca nu-s innebunita dupa afine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mie imi plac tare deserturile cu afine, deci vreau si io o bucatica, cat de mica. Miha, intotdeauna imi place sa vad ce mai ,,confectionezi,, vb lui Medi, toate imaginile pe care le afisezi arata mereu ca de revista, te felicit si te admir mult.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce tarta frumoasa! Mor dupa mascarpone. Cu afine si migdale trebuie sa fie un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  12. o nebunie...super!!!! Am afine la congelator, reteta nou am,,,,o sa-l incerc si eu!!!! >:D<

    RăspundețiȘtergere