Mucenici moldovenesti

marți, 10 martie 2009

Cand s-a trezit ieri din somnul de pranz puiul meu a zis ca vrea gogosi. Am negociat si pana la urma am cazut de acord sa fac mucenici. Sau "sfintisori". :))

Am preparat aluatul cuscrei Danelutza, numai ca eu n-am avut atat de mult timp la dispozitie sa las aluatul la crescut si parca n-au iesit asa pufosi ca ai ei...dar buni au fost cu siguranta, drept dovada ca azi mai aveam doar 2...:))



Avem nevoie de:

450 g faina alba
1 ligurita sare
50 g zahar pudra
120 ml lapte
20 g drojdie
3 oua
50 g unt
1 ou pentru uns

Amestecam faina cu sarea si zaharul pudra,apoi facem o gaura la mijloc in care adaugam drojdia amestecata cu laptele caldut si untul topit.Cu o lingura incorporam atata faina cat sa iasa un amestec suficient de gros,apoi lasam la crescut pentru 30 de minute.

Dupa aceea batem ouale bine si le punem treptat peste amestecul de faina si drojdie.Se framanta un aluat nelipicios.Daca mai e nevoie se mai pot adauga 50 g de faina.Se lasa la crescut in jur de 1 ora si jumatate.

Am impartit aluatul in 9 parti aproximativ egale.Fiecare particica de aluat am rulat-o sul (pe masa neinfainata),am impletit in 2 si apoi am format 8-ul.

Punem in tava tapetata cu hartie de copt,ungem cu ou batut bine si lasam din nou la crescut pana isi dubleaza volumul. Se coc in cuptorul incins la 180 de grade pana se rumenesc frumos.

Cat sunt inca fierbinti se ung cu miere si se presara nuca macinata din belsug.

Share This Post

4 comentarii:

  1. Pentru prima data cind ai facut sfintisori, au iesit foarte frumosi. Felicitari si spune repejor, cine a stat la spart nucile ? hi, hi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Crezi ca la cate ajutoare am in casa am mai dus grija spargerii nucilor? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha, ai cateva premii la mine pe blog! Cand ai timp, sa le ridici.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult Flor!Neaparat o sa trec! Te pup!

    RăspundețiȘtergere