Rulada cu mere

vineri, 6 ianuarie 2012

O rulada cu mere, aromata cu scortisoara, sa mai pastram putin in nari mirosul de sarbatori.



Pentru blat:

4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri ulei
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana spuma devine teapana si lucioasa, ca pentru bezea. Separat mixam galbenusurile cu uleiul, apoi turnam emulsia obtinuta peste spuma de albusuri. Amestecam usor cu o lingura sau la viteza cea mai mica a mixerului. La sfarsit adaugam si faina si omogenizam.

Compozitia se toarna in tava (42/29 cm) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu pentru cca 15 minute, pana se rumeneste usor deasupra. Blatul se desprinde usor din tava si se rastoarna pe o alta bucata de hartie de copt tapetata cu putin zahar tos. Se ruleaza cu atentie, sa nu se rupa, si se lasa pana se racoreste.

Pentru umplutura:

4 mere mari
4 linguri de zahar (dupa preferinta si dupa cat de dulci sunt merele, se poate pune mai mult)
1 lingurita scortisoara
50 g unt

Merele se curata de coaja si se dau pe razatoarea cu ochiuri mici. Le calim impreuna cu untul, zaharul si scortisoara, pana scade zeama lasata. Dam deoparte si lasam la racit.

Se desface blatul racorit, se pun merele calite si racite si se ruleaza din nou.

Se pudreaza cu zahar si se portioneaza dupa dorinta.



Share This Post

14 comentarii:

  1. Eu iti trimit citeva mere, doar daca promiti ca-mi trimiti citeva felii din rulada asta delicioasa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu asa rulada,este foarte buna.Dar acum am venit sa "fur" o feliuta de la tine ca tare bine arata.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. niciodata parca nu sunt de ajuns prajiturile cu mere:) te pup1

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumoasa prezentarea si produsul delicios!

    RăspundețiȘtergere
  5. asa imi ploua in gura .... musai maine sa fac si eu...

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa atatea creme,ciocolata ,frisca...si mie mi-e pofta de ceva cu mere...si cum am in camara...
    Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Uite la asa ceva nu ma gandeam ptr o rulada , nush de ce :)) ... dar e grozava ideea !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Wow , mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ... am umezit totul imprejur
    Onestiul pupa fata-mama si fata-fiica .
    LA MULTI ANI , Ioanaaaaaaaaaaaaaaaaa !

    RăspundețiȘtergere
  9. delicioasa!!!! eu pun si cateva nuci dar cred ca este ff buna si fara.

    RăspundețiȘtergere
  10. ce pofta imi facusi...bine , eu sunt innebunita dupa dulciuri,iar deserturile cu mar sunt printre favo! Imi place,imi place,imi place! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Noi suntem fan prajituri cu mere.Trebuie sa fac si rulada cu mere, arata suuper!

    RăspundețiȘtergere
  12. Va imbratisez. Ma bucur ca v-a placut! :*

    RăspundețiȘtergere