Cheesecake cu afine si ciocolata alba

luni, 27 august 2012

Imi aduc aminte si acum de aniversarea mamei la cei 38 de ani. Si-mi ziceam in sinea mea... ooo, ce multi ani are mama! :))) Acum cand am ajuns si eu la aceeasi varsta nu vreau nicicum sa cred ca am imbatranit. Ce-mi doresc de ziua mea? Nimic in mod special, nimic material... dragostea si imbratisarile puilor imi sunt de ajuns. Imi doresc doar ganduri bune de la cei din jur...Atat!

Prajitura de astazi nu este prajitura aniversara, dar nu puteam sa nu ofer nimic tuturor celor care mi-au transmis astazi "la multi ani". Va multumesc mult!





Pentru baza:

1 galbenus
100 g unt
50 g zahar
1 lingura zahar aromat cu lamaie
250 g faina
1 lingurita praf de copt

Intr-un castron punem faina. Facem o gaura in mijloc si punem untul rece, taiat cubulete, zaharul, galbenusul, praful de copt si un praf de sare. Amestecam repede cu varful degetelor, apoi framantam un aluat elastic si omogen. Invelim aluatul in folie alimentara si dam la frigider pentru 1 ora.

Daca este necesar, in functie de tipul de faina folosit,  adaugati putin lapte rece pentru a "lega" aluatul.

Pentru umplutura:

500 g branza grasa de vaci
100 g zahar
1 lingura zahar aromat cu lamaie
100 g ciocolata alba
100 ml smantana pentru frisca
4 oua

Ciocolata rupta bucatele o topim la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Aducem la punctul de fierbere, dam deoparte si omogenizam. Lasam la racit.

Intr-un castron mixam branza de vaci cu zaharul si ouale, adaugate cate unul, mixand bine dupa fiecare. La sfarsit incorporam ciocolata alba topita.

Aluatul il intindem intr-o tava cu inel detasabil (20 cm diametru) tapetata cu hartie de copt. Turnam deasupra crema de branza si dam la cuptor la foc mediu pentru cca 1 ora, pana prajitura incepe sa se rumeneasca usor. Lasam sa se raceasca bine in tava, scoatem inelul detasabil si dam la frigider pentru vreo 2 ore.

Pentru glazura:

100 g ciocolata alba
100 ml smantana pentru frisca
afine

Topim ciocolata impreuna cu smantana pentru frisca. Omogenizam si lasam la racit.

Dupa ce s-a racit turnam peste prajitura cu branza si acoperim cu un strat generos de afine.

Pofta buna si numai bine la toti!



Share This Post

38 de comentarii:

  1. Wow ce minunatie de Cheesecake!!!!hugs

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha , multa sanatate si numai bucurii alaturi de cei dragi tie !!!La multi ani !!!!!
    PS.Viata e frumoasa la orice varsta, conteaza doar sa stii sa ti-o traiesti!!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani draga mea! Sa fii sanatoasa si fericita! Foarte frumos tortul <3

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani!!!! Esti atat de tanara si frumoasa si iscusita! Sa fii mereu asa! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha draga, inca o data "La multi Ani" si multumesc pentru tratatie. Ai o varsta frumoasa, esti tanara, ai maini de aur si suflet de artist.

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani, iubita! Tot binele din lume! Reteta, ce sa mai vorbim DELICIOASA!! Te pupik

    RăspundețiȘtergere
  7. Toooooooooot ce iti doresti in viata meriti din plin (cand deschid calculatorul intru direct la tine stiu ca ai mai gatit ceva bun)LA MULTI ANI pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani fata frumoasa.Sa fii mereu alaturi de familia ta si sa traiti impreuna clipe de neuitat!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani, multi, multi, cu sanatate si fericire !

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani!!!! Sa ai parte de toata fericirea din lume, alaturi de cei dragi:)!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Miha, pe mine ma uimeste la tine cat de dinamica esti, ai reusit chiar azi de ziua ta sa postezi pe blog, esti o albinuta harnica si o gospodina de invidiat( in sensul bun al cuvantului :-* ), nu stiam pana acum cati ani ai si nici nu creadeam ca ai atat, nu zic ca e mult doar ca esti cu 9 ani mai inteligenta ca mine, din partea mea iti doresc un sincer La Multi Ani si multa sanatate tie si familiei tale, te pup dulce :-*

    RăspundețiȘtergere
  12. bestial!! imi lasa gura apa... ah sincer as da toti banii castigati la Premier league pentru o femei care sa poata gati asemenea delicii numai pentru mine... atat iubire in operele tale culinare! bravo ine-o tot asa)

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani fericiti alaturi de cei dragi tie.

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani din partea mea si a familiei mele :*!! Te imbratisam cu drag !!
    Loredana

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani fericiti si dulci de tot! ;-) pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani sanatosi scumpa mea!!! Sa aveti parte de tot binele din lume!!! >:D<

    P.S. Imi place ca nu lipseste ciocolata ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Miha draga, nu pot decat sa-ti urez muuuulti ani de acum inainte!! Sa fie frumosi, energici, plini de bucurii, plini de magie si de iubire, plini de clipe de neuitat si de bunataturi cu ciocolata...asa cum ne-ai obisnuit!! La multi ani!!

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani, draga mea prietena!
    Ce simplu si frumos ai scris!
    Sa fii fericita!

    RăspundețiȘtergere
  19. Sa ti se indeplineasca ce-ti doresti si multumim si noi pentru bunatatile cu care ne rasfeti :*

    RăspundețiȘtergere
  20. La multi ani draga Miha! Sa fii fericita si nu uita sa-ti pastrezi sufletul tanar ca la 20 si de ani, indiferent ce varsta biologica vei avea!

    RăspundețiȘtergere
  21. Miha...38 ani...ce varsta frumoaaaasa! sa fii mereu la fel...la fel de sanatoasa, la fel de frumoasa, la fel de mandra de minunile tale si de familia ta si sa fii mereu apreciata pentru tot ce faci.
    Cat despre tort....arata bestial, vezi poate la 88 ani ne dai o felie pe bune :P:P
    te imbratisez cu mult drag :)

    RăspundețiȘtergere
  22. buna ziua. tocmai ce am luat de toate , ca sa pot face tortul. m-am apucat de blat, respectand ingredientele si cantitatile, aluatul nu se leaga deloc, a trebuit sa adaug cam 50 grame unt, ca sa se adune cumva,era numa' farame. acu', ca am inceput cu stangul, o sa stau cu emotii pana la sfarsit, sa vad ce iese. ati uitat sa bagati si galbenusul la prepararea aluatului. asta e inceputul. sper sa nu mai am surprize neplacute. ma enerveaza retetele care sunt postate doar asa, ca sa fie.si nu gatesc de ieri.

    RăspundețiȘtergere
  23. Am omis sa scriu galbenusul in reteta, dar a fost trecut la ingrediente. Nu e chiar atat de grav, zic eu... dar imi cer scuze pentru "uituceala".

    Nicidecum nu am scris si nu voi scrie vreodata retetele pe acest blog "doar asa, ca sa fie" si atunci cand au existat nelamuriri cred ca am facut tot posibilul sa le rezolv.

    Faptul ca aluatul nu s-a legat se poate datora si fainii. Se stie ca exista faina care absoarbe mai putin lichid si faina care absoarbe mai mult lichid. Si cine nu gateste de ieri stie ca se poate "repara" cu ceva lichid in plus sau in minus. :) Cine nu stie... intreaba.

    Sper ca totul sa decurga cu bine pana la capat, fara incidente.

    Zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc frumos tuituror de urarile frumoase. Mi-ati facut ziua de ieri cu mult mai frumoasa! :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
  25. 38 ??? LA MULTI ANI , fata draga ! Acum crezi ca-s multi ... sa vezi cand vei avea cat mine =))
    De ce zici doar de imbratisarea puilor tai , da' horodinca de ieri de pe Bucataras ti-a prisosit ?:))
    Iti repet tot ce ti-am scris/dedicat ieri , insutit !
    Hai , ca te imbratisez si la 38 si-o zi !

    RăspundețiȘtergere
  26. La multi ani sanatosi si frumosi, draga Miha! Eu pe bune, la modul cel mai sincer, ma gandeam ca ai vreo 28, la cum arati. Te imbratisez cu drag, regret ca nu am venit la intalnirea de la Sibiu, sa va cunosc, dar cine stie, poate cu urmatoarea ocazie.
    Despre prajitura, nu mai zic decat atat ca tot inghit in sec pe langa monitor si este minunata asa cum sti tu sa prajituresti.

    RăspundețiȘtergere
  27. am revenit, pentru ca asa e corect. tortul arata bine. nu stiu cum e textura blatului tau, la mine e nisipoasa, dar e buna.in rest, n-am mai avut probleme.
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  28. Textura blatului este...nisipoasa, asa cum bine spui. Aluatul este unul pentru biscuiti/fursecuri...deci este foarte fraged. In general, blatul pentru cheesecake se face din biscuiti si unt, dar cum nu aveam biscuiti in casa, am improvizat. Data viitoare poti incerca si varianta cu biscuiti, daca ti-e mai usor.

    Ma bucur ca pana la urma a fost totul ok. Si multumesc de urari.

    RăspundețiȘtergere
  29. Chiar daca e tarziu,m-am servit singura ca tare bine arata!!
    pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  30. La multi ani draga mea!! Iti urez toata fericirea, sa ai parte doar de bucurii alaturi de cei dragi! Tortul minunat!

    RăspundețiȘtergere
  31. La mulţi ani! Multă sănătate şi bucurii alături de familie şi cei dragi.

    RăspundețiȘtergere
  32. Asa cum bine spunea cineva mai sus, te imbratisez si eu la 38 de ani si doua zile!:)Cum ar fi spus bunica mea: "esti cu 2 ani mai sarita decat mine"!:))
    Pe blog nu am facut urari, dar sunt sigura ca le-ai primit cu drag si pe FB...Stii ca-mi esti foarte draga si ca din tot sufletul iti doresc multi-multi ani cu sanatate, Miha!:)
    Am servit si eu o bucata de cheesecake si e de-li-cioa-sa!!!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  33. BBBuna, Micha, nu te-am mai vizitat de catva timp, am fost in vacanta. acum am fost foarte placut impresionata de cheesecake acesta cu ciocolata. delicios si aratos, pupaturi, DANA

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna Miha! Numele meu este Monica si te vizitez de ceva vreme...insa e prima data cand iti scriu. Apreciez foarte mult retetele tale, si chiar daca le modific uneori, au un real succes la petrecerile pe care le organizez. Acum insa as vrea sa ma ajuti cu un sfat. Unde locuiesc nu am de unde sa procur branza de vaci proaspata..si nici nu am cum sa o fac acasa singura..mai ales ca pot cumpara numai lapte degresat:D. As vrea tare mult sa fac cheesecake-uri dar nu stiu daca ar merge sa folosesc crema de branza gen philadelphia. Poate tu ai incercat. Astept cu nerabdare un raspuns. Spor mare la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua Monica.

    Poti folosi si crema de branza, prajitura va iesi chiar mai fina decat cu branza de vaci. Mai poti folosi si ricotta, imi zicea o prietena de-a mea ca iese foarte bun.

    Te imbratisez si te mai astept. Ma bucur tare mult ca ai incercat din retetele postate. :*

    RăspundețiȘtergere