Covrigi polonezi

sâmbătă, 1 septembrie 2012

S-a deschis de curand la noi in cartier o brutarie. Si zilnic, in drumul spre parc, dam cu nasul in mirosul innebunitor de paine proaspata. Desi fac periodic paine de casa, intr-o seara am cazut prada mirosului si am intrat sa cumpar o paine. Nu conta de care, proaspata sa fie. :))) Pe langa paine am mai cumparat si 2 covrigi polonezi, ca au vrut piticii. Asa mult le-au placut si cu atata pofta au mancat, ca mi-am zis "maine fac si eu. Ce poate fi asa de greu?"

Si n-a fost greu, ba chiar dimpotriva. Mai ales ca aluatul l-am facut impreuna cu prietena mea, masina de paine. :))





100 g unt
250 ml lapte
10 g drojdie uscata
75 g zahar
1 lingura zahar pudra aromat cu lamaie
1/2 lingurita sare
~550 g faina

In plus:

50 g unt
1 lingura zahar pudra aromat cu lamaie

Pentru uns:

1 galbenus
2-3 linguri de lapte

Pentru sirop:

3 linguri miere
100 ml apa

Proportia ingredientelor pentru sirop ar trebui sa fie de 1:1, dar eu am pus asa cum am crezut eu ca e potrivit de dulce. :) Se poate face si mai mult sirop daca doriti covrigii foarte insiropati.

Untul il topim,apoi turnam deasupra laptele si zaharul. Amestecam bine sa se topeasca zaharul. Intr-un castron punem faina amestecata cu sarea si drojdia uscata. Facem o gropita la mijloc si turnam incet amestecul de lapte cu unt. Framantam bine, pana obtinem un aluat neted si nelipicios. Lasam la dospit pana isi dubleaza volumul.

Framantam aluatul crescut, sa scoatem aerul din el, apoi il impartim in 2 parti. Fiecare parte se intinde intr-o foaie dreptunghiulara de cca 0.5 cm grosime, apoi se unge bine cu untul ce l-am lasat la temperatura camerei si l-am amestecat cu zaharul aromat.

Indoim foaia de aluat, apoi taiem fasii de cca 2 cm latime. Fiecare fasie o taiem in 2, lasand un capat netaiat (ca un V de la "victorie" :)) ) Cele 2 fasii subtiri astfel formate le infasuram una in jurul celeilalte, apoi formam covrigul, unind capetele la mijlocul fasiei.


Punem covrigii intr-o tava tapetata cu hartie de copt, ungem cu galbenus de ou desfacut cu putin lapte


Dam la cuptor la foc mediu pana cand se rumenesc usor.

Intr-o craticioara punem mierea si apa si punem pe foc. Tinem atat cat sa se incalzeasca bine apa si sa se dizolve mierea.

Scoatem tava din cuptor si turnam deasupra lor siropul.


Sursa de inspiratie

Share This Post

16 comentarii:

  1. arata delicios si pare chiar simplu de facut... poate incerc si eu :D

    te-am adaugat in blogroll...:D
    si eu mai gatesc... mai mult prajiturele... astazi vreau sa fac un post cu savarine.. :D

    xoxo
    D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata; trebuie sa fie foarte gustosi. Pe culinar scrie un mare NU cu unt; vad ca tu ai pus unt (si eu as pune tot unt) a fost ok asa? Zi frumoasa sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, de obicei folosesc unt. La fel am facut si la acesti covrigi, care au fost foarte buni. Poate cu margarina vor fi si mai buni? Nu stiu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Emily! Ca de obicei, esti tare tare draguta! :* :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi permit un sfat pentru sirop. Pentru insiropari se pot folosi intre 4-8 linguri de miere (90-180 g) la 100 ml apa. Astfel vom avea o concentratie de 16-20 grade Baume. Daca se foloseste zahar in loc de miere, se reduce cantitatea de zahar cu 1/5. Precizez ca 1 lg rasa de miere are 22,5 g iar 1 lg rasa de zahar 13,3 g. Pentru exemplificare 16 grade Baume reprezinta siropul din 100 ml apa si 190 g zahar sau 228 g miere si se foloseste la conserve fructe. Pentru insiropari blat tort, intre 56-140 g zahar la 100 ml apa. Mult succes si sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. De-ai stii Miha de cand ma gandesc sa fac niste covrigi polonezi...imi aduc aminte de copilarie...erau preferatii mei...ti-au iesit fantastic!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah...am uitat sa ma semnez...Ruxy! Pup cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mmm, nu am mai mancat de mult polonezi!!!Arata perfect!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tocmai mi-am cumpart o covata pentru framantat aluatul si acum stiu cu ce reteta o voi incerca ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Un covrig cald de la tine ar fi minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cam cati covrigi au iesit din cantitatea aceasta de faina? Par ultra deliciosi. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere