Papanasi

joi, 6 septembrie 2012

Aveam niste branza de vaci in frigider ce se cerea imediat folosita. In prima faza am fost tentata sa fac niste papanasi asa cum se mananca prin alte parti, adica aia ce seamana mai mult cu gogosile. :)) Pana la urma i-am facut asa cum stiam ca sunt foarte buni, asa ca in Moldova. :)

Foarte usor de facut si deliciosi, se pot servi cu miere, cu dulceata sau cu smantana indulcita. Un deliciu! Si doar ce au mancat stiu ce vreau sa spun!



500 g branza de vaci bine scursa
2 oua
2 linguri zahar
1 lingura zahar aromat cu lamaie
75 g faina
1 praf de sare
1/4 lingurita praf de copt

Punem branza intr-un castron, adaugam restul ingredientelor si amestecam bine cu o furculita, pana se omogenizeaza compozitia. Trebuie sa obtinem o compozitie legata, ce se dezlipeste de castron. Daca mai este necesar se mai adauga putina faina.

Pe masa bine infainata se formeaza papanasii. Se ia cu lingura din compozitie, se tavaleste prin faina formandu-se o bila, pe care mai apoi o aplatizam usor.


Se prajesc pe ambele parti in ulei bine incins. Nu i-am prajit in baie de ulei, ci am pus atat cat sa fie o pelicula subtire pe fundul tigaii.

Se scot pe hartie absorbanta si se servesc calzi.


Share This Post

6 comentarii:

  1. Miha imi plac mult cum i-ai facut! La 500 g branza, 75 g faina, parca le si simt gustul! Deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Astia sigur nu-s gogosi ;). Eu fac des papanasi fierti, dar cred ca ar trebui sa incerc si varianta moldoveneasca, ca prea bine arata. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am niste branza in frigider, mi-ai dat o idee....ca de obicei. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmmm, deliciosi...mie-mi plac cu smantana si dulceata :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. De multi ani nu am facut papanasi asa ca la noi in Moldova, dar stiu sunt de apetisanti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Da,ma! Astia-s papanasi! :))))
    >;d<muah

    RăspundețiȘtergere