Paste cu spanac si rosii (de post)

miercuri, 28 martie 2012


Mofturosii mei nu sunt amatori de spanac. Si cum parca ma doare inima sa-l las in piata cand stiu cat e de bun, am intors problema pe toate partile, m-am gandit si razgandit si iata ca la final am ajuns la aceste paste cu spanac si rosii.

Au fost ei cam sceptici la inceput, dar pana la urma le-au acceptat si chiar le-au placut. :)) Daca si voi aveti mofturosii vostri, asta e pacaleala ideala. :)))

Si cum o parte din voi mi-ati cerut retete de post, le-am facut si fara ou, sa impacam pe toata lumea. :))




Pentru pastele cu spanac:

1 legatura spanac
2 linguri ulei de masline extra virgin
faina alba
1 lingurita sare

Punem la fiert putina apa cu sare. Cand da in clocot punem frunzele de spanac si dam cateva clocote, pana se inmoaie. Rasturnam intr-o sita si lasam la scurs si racit.

Pasam frunzele de spanac cu furculita, adaugam uleiul de masline, sarea si apoi faina, pana obtinem un aluat elastic si nelipicios.

Pentru intins si taiat am folosit masina de paste. Daca nu dispuneti de masina, intindeti aluatul pe masa infainata, in foaie subtire. Se ruleaza, apoi cu un cutit bine ascutit se taie fasii.

Pastele se rasfira apoi pe masa infainata si se lasa sa se usuce putin.

Pentru pastele cu rosii:

1/2 cutie rosii in suc
1 lingurita sare
2 linguri ulei de masline extra virgin
faina alba

Rosiile le pasam. Amestecam intr-un castron pasta obtinuta cu sare si ulei de masline, apoi adaugam faina cat sa obtinem un laut elastic si nelipicios.

Pentru taiat se procedeaza intocmai ca si la pastele cu spanac.


Pastele se fierb in apa cu sare, nu mai mult de 2-3 minute. Se scurg de apa si se trec sub un jet de apa rece.

Le puteti servi cu orice va place voua. Eu am folosit legume.

Pentru garnitura:

fasole verde pastai
boabe de porumb
usturoi
sare si piper

Fasolele pastai si boabele de porumb se fierb in apa cu sare, apoi se pun intr-o strecuratoare.

Intr-o tigaie incinge cateva linguri cu ulei de masline, apoi adaugam legumele si le "perpelim" cateva minute. Adaugam usturoiul pisat, saram si piperam dupa gust.

Amestecam pastele si legumele intr-un castron si...masa e gata. :)


Cu aceasta reteta particip la provocarea lunii martie "Dulce Romanie" gazduita de Cristina.

Share This Post

13 comentarii:

  1. Un petit plat aux pâtes bien colorées, ils est superbe!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat relativ multe in peripetiile mele culinare dar pastele sint un domeniu in care nu m-am bagat. Poate o sa fac pina la urma si nu o sa fie chiar atit de complicat, dar pina atunci .. toata admiratia.
    Imi plac la nebunie culorile si cum arata

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata !!!! Imi plac tare cele cu spanac. Cu rosii chiar n-am facut niciodata!! Super culori !

    RăspundețiȘtergere
  4. arata grozav ! dar a propos de micuti,fa un amestec de spanac ,branza si FOARTE MULT marar.La jumatate de kil de spanac pune 10 legaturi de marar proaspat.Cum asta e scump acum,foloseste 3 plicuri de marar uscat.Gusta.Mergi pe mana mea.Ai sa vezi ca rezultatul e grozav si chiar si copii il mananca.Gustul e grozav si poti sa fasci rulada,pateuri sau orice iti trece prin cap cu umplutura asta.Mult marar si ,multa telemea de oi sau vaca.Dupa parerea mea cu oi e mai buna.E imbatabila.Nepotii mei canadieni,care-s tare mofturosi,unul de 9 si alta de 6 ani au mancat pe nerasuflate

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata tare bine, o sa fac cat de curand :) !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata grozav de bine si sigur este foarte bun!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare frumoase sunt pastele si desigur foarte delicioase!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Esti un talent culinar innascut!Extraordinar de bine arata pastele.Puteam sa jur ca sunt din comert.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt minuante! Nici nu se compara cu suratele lor de pa raft!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ar fi minunat daca si mofturoasa mea(Andrada)ar manca spanac, baiatul mai consuma...In orice caz, tin sa te felicit pentru reusita ta, sunt nemaipomenite pastele:)!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Aici in Italia le numim "Tagliatelle", ar fi tăiţei in romina... Ei lasa, doream doar sa-ti spun ca arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere