Tort cu nuca si crema mascarpone

luni, 16 aprilie 2012

Hristos a inviat!

Sper ca acest Paste v-a gasit sanatosi si Iepurasul a venit cu multe cadouri. :) Va doresc sa petreceti frumos in continuare si va multumesc din inima de urarile ce mi le-ati facut cu ocazia acestor sarbatori pascale. N-am apucat sa va raspund la fiecare in parte, dar am trimis gandul bun catre fiecare.

Acest tort cu nuca este unul din torturile ce le-am facut pentru masa de Paste. Am facut portii mici de dulciuri, sa pot satisface toate preferintele. :)




 
Pentru blat:

3 oua
3 linguri zahar
2 linguri ulei
3 linguri faina
4 linguri nuca macinata
1 lingurita praf de copt
1 lingura zahar vanilat

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si zaharul vanilat si se bat in continuare pana se obtine o spuma densa si lucioasa ca pentru bezea. Incorporam galbenusurile amestecate cu ulei, apoi faina in care am amestecat nuca macinata si praful de copt. Se amesteca usor cu o spatula, cu miscari de jos in sus.

Compozitia se toarna intr-o tava (18 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, pentru cca 30 de minute. Se va face proba cu scobitoarea. Se scoate blatul pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru nucile caramelizate:

100 g zahar
100 g miez de nuca

Zaharul se caramelizeaza. Cand a devenit lichid se adauga  nuca si se amesteca, astfel incat nuca sa fie bine acoperita de caramel. Rasturnam pe o bucata de hartie de copt si lasam la racit. Cand s-a racit bine si s-a intarit se pune intr-o punga groasa si se sparge cu ciocanul de snitele.

Pentru crema:

100 ml smantana pentru frisca
250 g mascarpone
1 intaritor de frisca
1 lingura zahar vanilat

Smantana rece se bate cateva minute cu mixerul pana incepe sa capete consistenta. Se adauga zaharul vanilat si intaritorul de frisca si se bate pana devine ferma si pufoasa.

Mixam mascarponele intr-un alt castron, apoi incorporam frisca batuta si nucile caramelizate.

Pastram o parte din nucile caramelizate pentru decor.

Pentru crema de ciocolata:

50 g ciocolata amaruie
100 ml smantana pentru frisca

Ciocolata rupta bucatele o topim la foc mic impreuna cu smantana pentru frisca. Omogenizam, lasam sa se raceasca, apoi dam la rece pana se intareste si se raceste foarte bine. Mixam apoi pana obtinem o crema pufoasa si ciocolatoasa.

Pentru sirop:

50 ml apa
50 g zahar
1 lingura esenta de rom

Blatul se taie in 3 parti ce se vor insiropa dupa preferinta, mai mult sau mai putin. Primul si al doilea blat se ung cu crema de ciocolata.

Se repartizeaza crema cu nuca intre cele 3 blaturi, apoi se orneaza cu frisca si nucile caramelizate puse deoparte.

Share This Post

22 de comentarii:

  1. foarte frumos tortul! imi place combinatia din crema!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbe ce gâteau j'adore la mascarpone, il doit être delicieux!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarat a Inviat!!! Tortul arata excelent!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hristos a inviat , Miha !
    Minunat tort ... ca deobicei .

    RăspundețiȘtergere
  5. Hristos a Inviat!o combinatie perfecta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hristos a inviat!

    Pentru o tava cu diametrul de 26cm, trebuie triplate cantitatile?
    Am facut cu ocazia Pastelui prajitura cu piscoturi si mascarpone.E un deliciu.
    Multumesc anticipat,
    Andra

    RăspundețiȘtergere
  7. Andra, cred ca doar dublate e suficient. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Nuca si mascarpone.... Vreai sa ma faci sa lesin? Eu is la dieta!!!! Nuu, eu nu tre sa deschid pagina blogului tau... hahahah, ma ucizi altfel... :))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult.
    Am sa revin cu impresii dupa ce-l fac.

    RăspundețiȘtergere
  10. Am doar mascarpone, ca nucile costa un sac de bani, nu-mi vine sa maninc... Dar daca tot e gata tortuletul, servesc si eu de la tine... virtual, mi-ar ajunge vreo jumatate din el... Acum, ma enervezi rau de tot, cum poti sa maninci atitea bunatati dulci si sa nu te ingrasi, ca eu a trebuit sa alerg dimineata doua ore ca sa dau un gram jos de pe mine...

    RăspundețiȘtergere
  11. Delicios! Abia astept sa-l pregatesc si eu! Multumesc pentru idee!

    RăspundețiȘtergere
  12. O combinatie super delicicoasa!! Imi place la maxim!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Hristos a inviat!!

    Ce tortura!! Chiar daca am burta impanata cu dulcegarii, tot mai vreau o feliuta si de la tine ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. Hristos a inviat!
    Sunt o mare admiratoare a ta. Delicatesele pe care le postezi ma inspira si ma provoaca in acelasi timp. In semn de multumire iti trimit cadou prima mea postare pe blogul comoridelicioase:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Vai ce pofta mi-ai facut? Si cum arata??????!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Adevarat a inviat !!! Tortul arata ffff bine !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Arata excelent, Miha. Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  18. Un adevarat deliciu ... o sa ma imbolnavesti !!! Arata super super bine !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Hristos a inviat!!O mare nebunie de tort!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Adevarat a inviat!
    Dragu' de el, iti vine sa-l mananci :))

    RăspundețiȘtergere