Inghetata cu ciocolata (3)

duminică, 17 mai 2009



Avem nevoie de:

100 g ciocolata
5 galbenusuri
20 g unt
100 g zahar
300 ml + 3 linguri frisca lichida
2 linguri coniac ;)
100 g zahar (pentru caramelizat)
100 g miez de nuca

Nuca o prajim la cuptor si o lasam sa se raceasca.
Zaharul il caramelizam impreuna cu 4 linguri de apa,apoi adaugam nuca prajita,omogenizam si punem totul pe o farfurie unsa cu unt.Dupa ce s-a racit sfaramam nucile caramelizate.

Topim ciocolata impreuna cu untul si cele 3 linguri de frisca lichida si lasam la racit.
Topim zaharul in 100 ml apa si punem la fiert timp de 5 minute.Lasam la racit si turnam peste galbenusuri.Omogenizam si punem compozitia pe baie de aburi si mixam pana isi dubleaza volumul.


Se bate continuu pana se raceste,apoi se adauga treptat ciocolata topita si coniacul.La sfarsit frisca batuta.



Tapetam cu folie alimentara o forma de chec,presaram nucile caramelizate



Turnam deasupra compozitia pentru inghetata si dam la congelator.



Share This Post

8 comentarii:

  1. Miha mi-ai făcut poftă. Arată super, numai bună pentru zilele ăstea de vară. Pup, Adi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este adi,foarte buna!

    Data viitoare voi folosi mai muuuulta ciocolata.Amaruie! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Faina tare inghetata si e preferata mea :)
    Miha, draga, la mine pe blog te asteapta un premiu binemeritat.
    Pa si o seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. vezi ca ciocolata te agita! mai da-ne si noua:::)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dana,multumesc mult!

    Uite-acum imi iau desaga si vin la premii! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ellis,este pentru toata lumea! :P

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga miha,vreau sa te flicit pentru retetele tale si pt faptul k zilele acestea calduroase sunt mai dulci alaturi de prajiturile tale.Sper ca intr-o buna zi sa ajung si eu o experta in prajiturele ca si tine.
    Pupici duci.

    RăspundețiȘtergere
  8. Kity draga,multumesc de cuvintele frumoase.
    Nu sunt o experta,sunt doar o pasinata de prajitureala si de papaceala. :))
    Cu siguranta am multe de invatat si ceea ce voi invata imi va face placere sa impart cu voi!
    Pup si eu!

    RăspundețiȘtergere